piątek, 8 maja 2015

Kapturkowa spódnica

     Zainspirowana postacią Ruby z serialu 'Dawno dawno temu', zdecydowałam się zrobić krok w przód i w końcu coś uszyć samodzielnie. Chciałam zacząć od czegoś prostego, niezbyt kosztownego, obawiając się zniszczenia materiału, gdyby coś miało pójść nie tak. Wybrałam bordową taftę i za niecałe 40 złotych, nabyłam 3 metry materiału na zasłony. Można? Można.


  Następnym krokiem było znalezienie odpowiedniego wykroju. Pomógł mi w tym pinterest, jeśli dobrze pamiętam. Pobrałam opracowany projekt:



Jak dla mnie - był wprost idealny. Angielski nie stanowił problemu, wystarczyło przeliczyć jednostki na centymetry i spódnica była gotowa w niespełna dzień.

Moje błędy podczas szycia:
  • Chyba najbardziej żałuję braku znajomości sposobu nawijania materiału na gumkę, nie macie pojęcia jak bardzo się namęczyłam, podczas gdy wystarczyło gumkę umocować na agrafce D:
  • Modyfikując nieco wykrój na własne potrzeby (większy obwód u dołu), nie przewidziałam, iż  'rogi trapezu' u dołu po bokach będą zapadać się do środka. Musiałam je 'ściąć na żywca' i pomęczyć się jeszcze z podwijaniem. 

Wrażenia:
Ogółem jestem zadowolona z efektu, spódnica ładnie się układa i jest wygodna. Cała sobota Pyrkonu nie była żadnym problemem. Szycie nie było nużące, a wręcz nie pamiętam, kiedy mój mózg pracował na tak wysokich obrotach podczas wyliczania i mierzenia. Świetna zabawa!
Cieszę się, że zaczęłam właśnie od tak prostego projektu, liczę, że małymi kroczkami będę się piąć ku górze :)

Zdjęcia efektów znajdziecie w zakładce cosplay.




3 komentarze:

  1. Wyszło ci świetnie! Wyglądałaś cudnie.
    Będę miała niesamowitą radochę, przyglądając się z boku, jak się rozwijasz. Jeszcze kiedyś wyczarujesz dla siebie najcudowniejszą suknię "rodem z 'Dumy i uprzedzenia'" ;)
    Dlaczego nie możemy przenieść się w czasie, och dlaczego...

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny materiał i efekty pracy :)
    Pinterest rządzi, jeśli chodzi o wykroje! I wszystko inne w sumie też :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie! Cieszę się, że mnie odwiedziłaś ^^

      Usuń